اصلاح "اختلالات یادگیری" ایران. خوارزمی
Iranian Correction Center for Learning Disorders .. CCLD Iran 
قالب وبلاگ
 

 

بازي درماني، شيوه اي موثر براي درمان اختلالات دوران کودکي


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی
ادامه مطلب
[ دوشنبه سیزدهم مرداد 1393 ] [ 11:21 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

 

راه‌های درمان  اوتیسم ..11  ..

   روش اِي بي اِي Applied Behavior Analysis


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
ادامه مطلب
[ یکشنبه دوازدهم مرداد 1393 ] [ 2:53 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
[ جمعه دهم مرداد 1393 ] [ 17:24 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

 

 

راه‌های درمان  اوتیسم ...10 ...      Floor Time


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
ادامه مطلب
[ جمعه دهم مرداد 1393 ] [ 2:51 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

 

 

راه‌های درمان  اوتیسم .9

...     روش ارتباط با تبادل تصوير  ....


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
ادامه مطلب
[ جمعه دهم مرداد 1393 ] [ 2:48 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
[ پنجشنبه نهم مرداد 1393 ] [ 16:59 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

راه‌های درمان  اوتیسم ...8 ...      Floor Time


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
ادامه مطلب
[ پنجشنبه نهم مرداد 1393 ] [ 2:46 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
 
دانلود مقاله ی آموزشی برنامه ی آموزش فزدی شده یا برنامه ی آموزش فردی یا برنامه ی آموزش انفرادی در قالب فایل PDF

                        

IEP

 


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، طرحهای درمانی Therapeutic Plans
[ چهارشنبه هشتم مرداد 1393 ] [ 23:35 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
طرح درمانی شماره .......۱         جلسه : سه جلسه در هفته    مدت :   روزی 30 دقیقه تمرین

 

کل دوره تا نتیجه نهایی :    در اختلال شدید  نقص توجه و بیش فعالی  ..   ۱۶ جلسه
اثرات قطعی مورد انتظار

* بهبود تمرکز
* افزایش مدت توجه
* کاهش حواس‌پرتی
* بهبود حرکات تکانشی
* بهبود هماخنگی افکار و پاسخ‌ها
* افزایش سرعت واکنش
* بهبود عزت نفس
* کاهش فوق‌العاده پاسخهای رفتاری منفی


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، طرحهای درمانی Therapeutic Plans، دقت توجه تمرکز Attention Deficit Disorder ..ADD، اختلالات یادگیری learning disabilities/disorders
ادامه مطلب
[ چهارشنبه هشتم مرداد 1393 ] [ 10:52 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

راه‌های درمان  اوتیسم .. 6  

..  Sensory Integration (درك مجموعه حواس)


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
ادامه مطلب
[ سه شنبه هفتم مرداد 1393 ] [ 2:41 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

 

راه‌های درمان  اوتیسم ...5 .

. درمان هاي رژيمي و داروئي


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
ادامه مطلب
[ دوشنبه ششم مرداد 1393 ] [ 2:39 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

 

  یک گمانه

otism راه حلی برای درمان اوتیسم ضعیف

 

توانایی کم روابط اجتماعی یکی از مهم‌ترین مشکلات این کودکان می‌باشد. روان‌شناس با آموزش‌های ویژه می‌تواند در این امر کمک کند. برای اولین بار لئو کانر (۱۹۴۳) متوجه شدکه بعضی از کودکان از همان بدو تولد دچار مشکلات زبانی و رفتاری و احساسی هستند. محققان در یک پژوهش جدید دریافته‌اند، نوزادانی که یک هفته زودتر از موعد به دنیا می‌آیند، بیشتر در معرض ابتلا به اوتیسم هستند.

 

موارد زیر را طی یک دوره ۱۲۰ روزه انجام دهید:

الف)بادام درختی روزی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود.

*توجه:اگر اینکار برای بیمار سخت است همین ۱۴ عدد بادام را داخل

مخلوط کن ریخته یک لیوان آب یا (۳/۱ لیوان عرق بیدمشک+۳/۱ لیوان

گلاب+۳/۱ لیوان عرق بهارنارنج) را به آن اضافه کنید سپس به آن دو ق

غذاخوری عسل اضافه کنید.پس ازخوب مخلوط شدن عصرها میل شود.

ب) روغن سیاه دانه را شبها روی ملاج بمالید.

ج)جوشانده (اسطوخودوس+سنبل الطیب) شبی یک لیوان میل شود با

کمی عسل شیرین شود.

د)شبها جلوی بینی عطر گرم(محمدی ـ یاس ـ نرگس و …) مالیده شود.


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
[ دوشنبه ششم مرداد 1393 ] [ 2:38 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

راه‌های درمان  اوتیسم ...آغازین...روشهاي درماني : روشهاي رفتار درماني و بهبود ارتباط

 

در ده روز آینده

ده الگوی درمانی را بطور خلاصه معرفی خواهیم کرد


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
ادامه مطلب
[ یکشنبه پنجم مرداد 1393 ] [ 2:58 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
[ شنبه چهارم مرداد 1393 ] [ 7:39 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

راه‌های درمان  اوتیسم ......2

   روش هاي درماني مكمل


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
ادامه مطلب
[ شنبه چهارم مرداد 1393 ] [ 2:35 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
منابع، جهت مطالعه بیشتر در زمینه اتیسم :
1. آشنایی با سندرم اتیسم/ مولفين‌ بي‌. جي‌. فریمن‌ و انجمن‌ اتیسم‌ آمريكا؛مترجم‌ حمیده‌ طباطبايي‌؛ ويراستار علي ‌حسین‌ سازمند
2. اتيسم.‎Autism/ ترجمه‌ و تدوین‌ مريم‌ درخشیده.
3. اتيسم/ مهدي فولادگر، منصوره بهرامي‌پور، مجتبي انصاري‌شهيدي
4. اتيسم/نويسنده اميرحسين معماري ؛ [ به سفارش] مركز تحقيقات پزشكي ورزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران
5. اتيسم : ارزيابي و درمان/ ترجمه و تاليف طلعت رافعي.
6. اتيسم : پاسخ به مهمترين سولات شما/ نويسنده جوان روبلدو ، داون‌ هام‌كوچارسكي ؛ مترجمين فرانك صالحي ، پگاه انصاري؛ ويراستار علمي امين مدرس‌زاده.
7. اتيسم‌ يا بيگانه‌ تنهایي‌/ كارل‌ هاش‌. دلاكاتو؛ ترجمه‌ فاطمه‌ سرحدی زاده
8. اتيسم را بهتر بشناسيم : مقايسه جنبه‌هاي مختلف رشد تحولي.../ مولف مريم حجتي.
9. اختلالات طيف اتيسم/ نويسندگان سيدعلي صمدي، روي مك‌كانكي.
10. اوتيسم با تأكيد برنقش پردازش اطلاعات حسي در ارزيابي و درمان/گردآوري فرشته درويش ‌قديمي.
11. اوتيسم و اسپرگر/ مينا پورزندوكيل.
12. اوتيسم و سندرم آسپرگر/ اثر لين آدامز ؛ ترجمه و تنظيم ابراهيم عليزاده‌موسوي.
13. اوتيسم و سندروم آسپرگر/ مولف سايمون‌ بارون-كوهن ؛ مترجم مهدي گنجي ؛ ويراستار حمزه گنجي.
14. اوتيسم، بازي و تعامل اجتماعي/ تاليف عليرضا كاكاوند


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
[ شنبه چهارم مرداد 1393 ] [ 2:32 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
[ جمعه سوم مرداد 1393 ] [ 16:16 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
ماساژ یکی از راه های کمک به درمان اوتیسم 


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
ادامه مطلب
[ پنجشنبه دوم مرداد 1393 ] [ 2:34 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
[ پنجشنبه دوم مرداد 1393 ] [ 2:31 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

 

راه‌های درمان و تشخیص اوتیسم در کودکان

مشکلات و یا تاخیر در صحبت کردن کودکتان را می‌توانید با گفتار درمان مطرح کنید. آزمایش شنوایی نیز لازم است.


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
ادامه مطلب
[ پنجشنبه دوم مرداد 1393 ] [ 2:23 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
[ چهارشنبه یکم مرداد 1393 ] [ 2:59 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

 

راه‌های درمان  اوتیسم ...6 ..    Social Stories (داستانهاي اجتماعي) 


موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، NLD اختلالات یادگیری غیرکلامی، Autism.Asperger.syndromes
ادامه مطلب
[ دوشنبه سی ام تیر 1393 ] [ 2:45 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
تعريف اختلال بيان نوشتاري

مروري بر تعريف‌هايي که در قلمرو بيان نوشتاري ارائه شده اند، آشکارا نشان مي‌دهد که پيچيدگي و چند بعدي بودن اختلال در هيچ يک از تعاريف، منعکس نشده است. اين موضع گيري پيامد مشاهد اتي است که در عمل نشان دادند، تعريفي که بتواند دربرگيرنده تمامي مؤلفه‌هاي قلمرو زبان نوشتاري باشد در دست نيست (برنينگر[1]، 1994).

موضوعات مرتبط: اصلاح . درمان . آموزش . بازی، اختلال بیان نوشتاری
ادامه مطلب
[ چهارشنبه هجدهم تیر 1393 ] [ 23:36 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
[ پنجشنبه پنجم تیر 1393 ] [ 22:6 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
Mental Flexibility: Planning, task switching, verbal fluency.

  Examples of games that improve mental flexibility:

 


موضوعات مرتبط: حافظه.Memory، اصلاح . درمان . آموزش . بازی، کارکردهای مغز.شناخت.اجرا
[ پنجشنبه پنجم تیر 1393 ] [ 22:1 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
[ پنجشنبه پنجم تیر 1393 ] [ 21:41 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
  disabilities.disorders.اختلالات يادگيري.learning disabilities.disorders.اختلالات .اختلالات يادگيري.learning disabilities.disorders.اختلالات يادگيري.learning disabilities.disorders.

 


موضوعات مرتبط: طرحهای درمانی Therapeutic Plans، اصلاح . درمان . آموزش . بازی، اختلال نوشتن,writing disability,dysgraphia، Writing disorder (ICD-10 and DSM-IV . F81.1/315.2، اختلال دیکته .Spelling Disorder
ادامه مطلب
[ جمعه سی ام خرداد 1393 ] [ 2:43 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
[ چهارشنبه بیست و یکم خرداد 1393 ] [ 18:10 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]

 

 بررسی فراوانی اختلال های همبود و تأثیر آن بر پاسخ به درمان متیل فنیدیت در کودکان مبتلا بهADHD 

 Full Text

Abstract

زمینه و هدف: اختلال نارسایی توجه‌/فزون‌کنشی (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD) یک اختلال عصب‌رفتاری شایع در کودکان بوده که کنش وری روانی اجتماعی کودک را در زمینه‌های مختلف تحصیلی، اجتماعی و خانوادگی تحت تأثیر قرار می دهد. اختلالهای روان‌پزشکی زیادی به صورت همبود با این اختلال وجود دارند که سبب افزایش شدت مشکلات بعدی در این کودکان می شود. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر وجود اختلالهای همبود بر پاسخ به درمان متیل فنیدیت در کودکان مبتلا بهADHD بود. مواد و روشها: پژوهش حاضر در گام اول، یک پژوهش توصیفی و در مرحله دوم، یک کار‌آزمایی بالینی بود. تعداد 50 نفر از کودکان سنین 12- 6 سال، مبتلا به ADHD که به کلینیک روان‌پزشکی کودک و نوجوان دکتر شیخ مشهد مراجعه کردند، از طریق نمونه‌گیری به روش پذیرش متوالی انتخاب شدند. تشخیص اختلال ADHDو اختلالهای روان‌پزشکی همبود، بر اساس معیارهای تشخیصی DSM-IV-TR و نیز استفاده از آزمون تشخیصی K-SADS با استفاده از مصاحبه بالینی، توسط فوق تخصص روان‌پزشک کودک و نوجوان انجام شد. پس از اخذ رضایت از مادران، با توجه به وزن و سن کودک، دوز مناسبی از داروی متیل فنیدیت برای آنان شروع شد و به مدت 4 هفته ادامه یافت. قبل از شروع درمان، فهرست ADHD-RS توسط مادر بیمار تکمیل و سپس بعد از 4 هفته،برای بررسی اثر درمان دوباره آزمون توسط مادر تکمیل گردید. میزان بهبودی و پاسخ‌دهی، بر مبنای قضاوت بالینی روان‌پزشک و آزمونها انجام شد. تحلیل داده های این پژوهش، توسط آزمونهای مک‌نمار، کای دو، با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که از 50 بیمار مبتلا به این اختلال، 60 درصد به درمان پاسخ خوب دادند. همچنین نتایج حاکی از آن بود که 72 درصد از آزمودنیها، حداقل دارای یک اختلال همبود بودند که از این تعداد، اختلالهای اضطرابی با 58 درصد، اختلالهای ایذایی با 54 درصد، اختلالهای تیک با 12 درصد و اختلالهای دفع با 10 درصد، بیشترین میزان همبودی را با اختلال ADHD نشان دادند. نتایج همچنین نشان داد که کودکان ADHD بدون اختلال همبود، در مقایسه با کودکان ADHD با اختلالهای همبود، به درمان متیل فنیدیت، بسیار بهتر پاسخ دادند (05/0p<). علاوه بر این، در بررسی میزان پاسخ‌دهی به این درمان در هر یک از اختلالهای همبود با ADHD، نتایج نشان داد که در اختلال اضطرابی و اختلال ایذایی، بین دو گروه پاسخ‌ده خوب و ضعیف، تفاوت معنی‌داری وجود داشت (05/0p<‌) و در اختلال تیک و اختلال دفع، این تفاوت معنی‌دار نبود (05/0p>). در بررسی رابطه بین سن، جنسیت و نوع اختلالADHD، در دو گروه با و بدون اختلالهای همبود، با توجه به پاسخ‌دهی به درمان، تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد (05/0p> ). نتیجه گیری: وجود اختلالهای روان‌پزشکی همبود با ADHD‌، منجر به تغییر پاسخ‌دهی به درمان متیل فنیدیت شده و میزان پاسخ‌دهی به این نوع درمان دارویی را کاهش می دهد. همچنین پاسخ به این نوع درمان، ممکن است وابسته به نوع اختلال همبود باشد.


موضوعات مرتبط: تشخیص افتراقی. Differential Diagnosis، دقت توجه تمرکز Attention Deficit Disorder ..ADD، اصلاح . درمان . آموزش . بازی، حافظه.Memory، آزمون.norm.test.Evaluation.measurement
[ دوشنبه نوزدهم خرداد 1393 ] [ 20:42 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
متن كامل [DOC 5815 kb]

متن كامل [DOC 5815 kb]

 

 

بررسی همبودی اختلال نارسايی توجه/ فزون کنشی با مشکلات برون نمودی و درون نمودی کودکان

پيش زمينه و هدف: اختلال نارسايی توجه/ فزون کنشی به عنوان شایع‌ترین اختلال عصبی رفتاری دوره کودکی شناخته شده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی همبودی اختلال نارسايی توجه/ فزون کنشی (ADHD) کودکان با اختلال‌های برون نمودی - درون نمودی بر اساس تک بررسی‌های مبتنی بر نظام سنجش آخنباخ صورت گرفته است.

مواد و روش کار: بدين منظور، بعد از اطمينان از تشخيص روانپزشکی اختلال، اطلاعات جامعی بر اساس فرم پرسش­نامه DSM-IV (از نظر والدين و معلمان)، مقياس‌های درجه‌بندی کانرز (فرم‌های والدين و معلم)، فرم تاريخچه دوره کودکی گلدشتاين گردآوری شد و 15 آزمودنی از نمونه‌های بالينی جهت مطالعه از نوع تک بررسی انتخاب شدند. از فرم‌های مختلف نظام سنجش آخنباخ، نتايج حاصل از اجرای سياهه رفتاری کودک (مقياس‌های مبتنی بر تجربه و مبتنی بر DSM-IV) برای بررسی ميزان اختلالات گزارش شدند.

يِافته­ها: يافته‌های حاصل از اين مطالعه، حاکی از همبودی بالای اختلال نارسايی توجه /فزون کنشی با اختلالات برون نمودی و درون نمودی است. همبودی اختلال نارسايی توجه/فزون کنشی با اختلال رفتار مهار يافته، تضادورزی و پرخاشگری به­خصوص حايز اهميت بوده است.

بحث و نتيجه گيری: يافته‌های اين مطالعه، مرتبط با يافته‌های قبلی در زمينه همبودی مورد بحث قرار گرفته‌اند. اين مطالعه دلالت‌ها و استلزام‌هايی برای بررسی همبودی در سطح بزرگ مقياس و مبتنی بر تشخيص‌های روانپزشکی دارد. علاوه بر آن لزوم توجه به اختلالات همبود در تشخيص و اتخاذ راهبردهای درمانگری اختلال نارسايی توجه /فزون کنشی مورد تأکيد قرار گرفته است.

متن كامل [DOC 5815 kb]

متن كامل [DOC 5815 kb]


موضوعات مرتبط: دقت توجه تمرکز Attention Deficit Disorder ..ADD، اصلاح . درمان . آموزش . بازی
[ دوشنبه نوزدهم خرداد 1393 ] [ 20:29 ] [ "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

KHARAZMI
اختلالات یادگیری.learning disabilities.learning disorders "اختلالات یادگیری" تشخیص؛اصلاح و درمان مشکلات‏ ‏ویژه‏ ‏ اختلالات نارسایی ناتوانی های یادگیری
Math disability ..Writing disorder..Reading disorder اختلال یادگیری اختلال خواندن اختلال نوشتن اختلال ریاضی اختلالات تحولی اختلالات درسی هوش حافظه ادراک تفکر هوش آزمون
Dyslexia .Dyscalculia.Dysgraphia.
.Dysphasia/Aphasia
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت